Prezentele reguli reglementează accesul în cadrul Palatului de Justiție Prahova a personalului, avocaților, justițiabililor, oficialilor și publicului.
Programul de lucru al celor două instanţe care funcţionează în cadrul Palatului de Justiţie Prahova, respectiv Curtea de Apel Ploieşti şi Tribunalul Prahova, este considerat ca fiind săptămânal de luni până vineri,
în intervalul orar 08:00-16:00, iar la nevoie până la terminarea activității.
Arhivele și registraturele celor două instanţe au programul de lucru cu publicul zilnic, în intervalul 09:00-13:00. Birourile de Informare și Relații Publice au programul de lucru cu publicul zilnic între orele 09:00-16:00,
iar în zilele de luni, între orele 09:00 şi 19:00.
Spaţiile destinate Curţii de Apel Ploieşti sunt situate la demisol şi la etajele 1, 2, 4 şi 5:
Spaţiile destinate Tribunalului Prahova sunt situate la demisol, parter, mezanin şi etajul 3:
Clădirea dispune de 9 căi de acces:
Accesul personalului celor două instanţe
În intervalul orar 8-16, în zilele lucrătoare, accesul personalului se realizează prin intrarea nr. 2, destinată doar personalului obiectivului, acces special amenajat, asigurat cu pază de jandarmi.
Fiecare membru al personalului va primi o cartela, iar la folosirea ușilor prevăzute cu acest sistem de acces, personalul are obligația de a asigura închiderea ușilor, precum și interzicerea accesului
oricărei alte persoane neautorizate, în aceste spații.
În zilele lucrătoare, după ora 16, şi în zilele nelucrătoare, accesul personalului (intrări/ieşiri din clădire) se realizează prin intrarea nr. 1. Subofițerul care asigură paza are obligația de înscriere în registrul special.
Accesul persoanelor aflate în stare privativă de libertate, care au calitate procesuală în cauzele aflate pe rolul instanţei, a martorilor sub acoperire și a personalului ANP sub paza cărora sunt aduse aceste persoane, se realizează exclusiv pe la intrarea nr. 3.
Intrarea nr. 2 va fi utilizată de către personalul ANP în vederea depunerii de documente la serviciul Arhivă-Registratură, precum şi pentru însoţirea persoanelor private de libertate care au calitate de parte/alt subiect procesual în litigiile civile, la termenele de judecată, în vederea accesului la sălile de şedinţă/camerele de consiliu ale Secţiei I şi a II-a.
Accesul procurorilor de şedinţă se va face pe la intrarea nr. 2, sens în care vor primi câte o cartela, aplicându-li-se aceleaşi reguli ca personalului instanţei.
Accesul personalului de curăţenie se realizează pe la intrarea nr. 1 şi este permis în cadrul programului de lucru al acestora, pe două schimburi, pe baza de tabel nominal săptămânal comunicat de către firma care asigură serviciile de întreținere. Subofițerul care asigură paza are obligația de înscriere, după legitimare, a acestor persoane, în registrul special, cu indicarea numelui, prenumelui, ora intrării si ora plecării din serviciu.
Accesul personalului de mentenanţă se va face pe la intrarea nr. 1, conform regulilor stabilite la pct. 9, cu menţiunea că va fi preluat de către personalul tehnic.
Accesul conducătorilor auto ai instanțelor arondate și celorlalte instituții sau societăți, care livrează corespondenţă, dosare sau materiale de logistică, se realizează pe la una din intrările 6/7, dispuse pe
latura de nord a clădirii, Str. Gheorghe Doja, în parcarea subterană. Aceste două intrări vor fi în permanenţă închise, iar pentru deschidere şi acces în instanţă, conducătorul auto se va prezenta la postul de jandarmi de la
intrarea nr. 1, care îl va legitima şi îi va înmâna cartela de acces „vizitator”.
Subofițerul care asigură paza are obligația de înscriere, după legitimare, a acestor persoane, în registrul special, cu indicarea numelui, prenumelui, ora intrării şi ora plecării de la instanţă.
Accesul persoanelor din afara instituţiei, care se deplasează în interes de serviciu (cu excepţia celor menţionate anterior), precum şi a foştilor angajaţi în spaţiile în care accesul publicului este interzis,
va avea loc exclusiv în zilele lucrătoare, în intervalul orar 8-16, prin intrarea nr. 1. Persoana respectivă va comunica jandarmului de serviciu la intrarea respectivă departamentul şi numele persoanei de destinaţie, care va fi
anunţată telefonic. Aceasta din urmă va prelua vizitatorul şi de asemenea îl va conduce la plecare de la/la punctul de acces.
În afara programului de lucru, accesul persoanelor străine în incintă este interzis.
Accesul publicului (avocaţi, justiţiabili, reprezentanţi mass-media) la parterul clădirii se realizează în zilele lucrătoare, în intervalul orar 8-16, exclusiv prin intrarea nr. 1.
Accesul acestora la mezanin, în acelaşi interval orar, se va face pe scările din Sala centrală sau prin utilizarea liftului situat în imediata apropiere a scărilor din zona centrală.
Reprezentații mass-media au acces numai în zilele lucrătoare, în orarul de lucru cu publicul, conform Ghidului de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului CSM nr. 197/2019.
Accesul persoanelor cu dizabilități în interiorul clădirii se va realiza conform procedurii speciale aprobate de preşedinţii celor două instituţii.
Pentru cauzele urgente care presupun instrumentarea lor în zilele nelucrătoare sau de sărbători legale, este permis accesul avocaților, justițiabililor și publicului numai în măsura în care au legătură cu cauza care se judecă și
numai în zonele destinate publicului, potrivit regulilor anterior menţionate.
Nu este permis accesul persoanelor care au asupra lor cuțit, pumnal, box sau alte asemenea obiecte fabricate sau confecționate anume pentru tăiere, înțepare sau lovire, dispozitive pentru șocuri electrice, substanțe
iritante-lacrimogene sau cu efect paralizant, arme, muniții, materiale explozive sau inflamabile, cu excepția organelor de ordine publică și siguranță națională care au dreptul, prin lege, de a purta astfel de obiecte.
Nu este permis accesul persoanelor aflate în stare de ebrietate, a celor care au asupra lor băuturi alcoolice, care se manifestă violent, cu tulburări vădite de comportament, comercianților ambulanți, persoanelor cu bagaje
voluminoase sau însoțite de animale.
Nu este permis accesul persoanelor care au o ținută considerată neadecvată.
Locul de fumat special amenajat pentru personal este situat la etajul nr. 3, pe terasa de lângă cupola clădirii, iar în exteriorul clădirii în fața intrării nr. 2
Cartelele electronice de vizitator, numerotate de la 1 la 10, vor fi predate pe bază de semnătură persoanelor îndreptăţite. În acest scop, jandarmul va trece în registrul special destinat, numele persoanei căreia i-a fost înmânată, data, ora şi minutul predării, respectiv a restituirii. La schimbarea turei, personalul Jandarmeriei va proceda la predarea-primirea cartelor pe bază de proces-verbal.